Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, Türkiye otomotiv pazarının 2024’te yüzde 30-35 daralmayacağını, 1 milyon adedi aşacağı öngörüsünde bulundu.
Yılın ilk 5 aylık döneminde 480 bin adet seviyesinden kapanan sıfır kilometre otomotiv satışlarının Haziran ayıyla birlikte 600 bin adet seviyesine çıkacağını söyleyen Hüsamettin Yalçın, “Haziran ayında pazarın bayram tatiline rağmen 100-120 bin adet seviyesinde kapanacağını öngörüyoruz” dedi.
Sene başından beri devam eden kampanyaların özellikle Haziran ayında çok daha iddialı bir boyuta çıktığını belirten Yalçın Haziran ayında satılan her dört araçtan birinin indirime girdiğini belirtti.
Yalçın ikinci el pazarının da yılı yaklaşık 5 milyon adetle kapatacağını belirtti.
2024’ün ikinci yarısının yoğunlukla sıfır kilometre araçlar için kampanyalar dönemi olacağını vurgulayan Hüsamettin Yalçın, “İç pazarda düşüşe geçen yerli payı ve Türkiye’ye yatırımın teşvik edilmesi hedeflenerek yapıldığı açıklanan ek vergi kararı bugüne kadar Avrupalı rakiplerine göre daha düşük fiyattan araç satan Çinli markaların fiyatlarının yükselmesine sebep olacak. Çinli markalar, fiyat stratejileriyle diğer markaların da fiyatlarını baskılıyordu. Fakat bu sefer Avrupalı markalar da fiyat artıracak; rekabette fiyat, satış gibi stratejiler ve dinamikler değişecek. Büyük ve sağlam Çinli markalar bu düzenleme sebebiyle Türkiye’den çıkmazlar; farklı satış, pazarlama ve fiyat stratejileri deneyeceklerdir” diye konuştu.
Bloomberg HT
Kaynak URL https://www.bloomberght.com/otomotivde-yilin-ikinci-yarisi-kampanya-donemi-olacak-2355152
Bir yanıt yazın