“BES birikimi Nisan’dan itibaren teminat olarak gösterilebilecek”

Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörlerinde faaliyet gösteren ve toplamda 5 milyon müşteriye hizmet veren Anadolu Hayat Emeklilik, Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) devlet katkısı dahil 148 milyar TL fon büyüklüğüne ve 2,9 milyon katılımcıya ulaştı.

Şirket, 18 yaş altı müşteri pazarında katılımcı sayısı ve fon büyüklüğünde sahip olduğu sırasıyla yüzde 25 ve 26’lık pazar payları ile sektör lideri konumunda yer alıyor. Hayat sigortası branşında 2,4 milyon müşterisi bulunan Anadolu Hayat Emeklilik’in 2023 yılına ait prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 101 oranında artarak 7,1 milyar TL’ye ulaştı.

2023 yılının değerlendirmek ve bu yıla ilişkin hedefleri aktarmak üzere bir grup gazeteci ile bir araya gelen Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Murat Atalay, “2023 yılı için tüm branşlarda hedeflediğimiz performans seviyesine ulaştık. Hayat sigortası ve bireysel emeklilik branşlarında tüm kategorilerde (katılımcı sayısı, fon büyüklüğü, prim üretimi) sektör ortalamasının üzerinde büyüyerek pazar payımızı artırdığımız çok başarılı bir yıl geçirdik” şeklinde konuştu.

BES’te düzenlemeleri geçen yıl yapılan ancak alt mevzuatları beklenen iki konuya ilişkin bilgi veren Atalay, BES birikimlerinin kredi çekebilmek için teminat olarak gösterilebilmesinin Nisan ayında başlanabileceğini söyledi. Atalay, BES’ten tamamen çıkmadan birikiminden kısmi nakit çekme uygulamasının da dört-beş ay sonra başlayabileceği bilgisini verdi.

Sektörde ilk sırada

Atalay’ın verdiği bilgiye göre, 23 Şubat 2024 tarihli verilere göre gönüllü bireysel emeklilik ve otomatik katılım toplamından oluşan Bireysel Emeklilik Sistemi’nde yılbaşından bu yana yüzde 10,3 artışla 148 milyar TL güncel fon büyüklüğüne sahip olan şirket, aynı tarih itibarıyla toplamda 2,9 milyon katılımcı sayısına ulaştı. Şirket, hayat sigortası branşında ise yılın ilk ayında 679 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi. 2023 yılı sonunda aktif büyüklüğü 162,7 milyar TL, özkaynakları ise 6,3 milyar TL seviyesinde gerçekleşen şirketin, bu değerlerinde bir önceki yıla göre sırasıyla yüzde 80’lik ve yüzde 86’lık artış yaşandı.

18 yaş altı müşteri pazarında da sektör lideri unvanlarını koruduklarını belirten Atalay, “Çocuklara yönelik bireysel emeklilik ürününü sektörde satışa sunan ilk şirket olarak, 18 yaş altı müşteri pazarında sahip olduğumuz 277 bin katılımcı ve 3,9 milyar TL’lik fon büyüklüğü ile lider pozisyonumuzu koruyoruz” ifadelerini kullandı. Geniş müşteri tabanına da değinen Atalay, “Güncel durumda, 5 milyon kişi bireysel emeklilik ve hayat sigortası ihtiyaçları için Anadolu Hayat Emeklilik’i tercih ediyor. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan aile verilerine göre, ülkemizdeki ortalama hanehalkı büyüklüğü 3,17 olarak hesaplandı. Bu kapsamda esasen müşterilerimizi aynı evde yaşadıkları aile fertleriyle birlikte düşündüğümüzde; şirket olarak toplamda 15 milyonu aşkın kişiye dokunarak, farklı ürünlerimizle tasarruf yapma ve risklere karşı korunma imkânı sunduğumuzu söyleyebilirim” dedi.

Geçen yıl her döt çocuktan birinin ailesinin kendilerini tercih ettiğini belirten Atalay, gelecek dönemde gerçekleştirecekleri çalışmaların odak noktasının müşterileri olacağına işaret etti. Atalay, “Yeni müşteri kazanımı ve müşteri devamlılığını artırmaya yönelik yapay zekâ destekli kişiselleştirilmiş değer önerileri üzerinde çalışmalarımız artacak. 2024 yılında da bireysel emeklilik ve hayat sigortası pazarlarında sahip olduğumuz güçlü pozisyonumuzu korumak ve belirli kategorilerde daha da kuvvetlendirmek için müşteri devamlılığının sağlanmasına yönelik aksiyonlar alırken, sürekli olarak çeşitlendirdiğimiz ürün yelpazemiz ile yeni müşteri kazanımı faaliyetlerimize ağırlık vereceğiz. İlaveten, faaliyet gösterdiğimiz sektörlerin sıcak gündeminde müşteriler lehine gelişmeler içeren yeni mevzuat düzenlemeleri bulunuyor. Bu yıl odaklanacağımız başlıklardan biri de bu mevzuat düzenlemelerine hızlıca uyum sağlamak olacak” diye konuştu.

“Dijital yatırımı artıracağız”

Anadolu Hayat Emeklilik olarak, 2024 yılında dijitalleşmeye yönelik önemli yatırımlar yapmaya devam edeceklerinin altını çizen Atalay, “Online kanallarımızdan satışa sunduğumuz çok sayıda hayat sigortası ve bireysel emeklilik ürünümüz ile müşteri tercihlerini etkileyen dijitalleşme serüvenine önem veriyoruz. Şirketimiz 2023 yılında dijitalleşme çalışmalarına ağırlık vererek, dijital olgunluğunu önemli bir seviyeye taşıdı. Bireysel emeklilik başvurularını dijital ortama taşıdığımız yeni uygulamamız AHE–Dijital BES Başvurusu 2023 yılının önemli mihenk taşlarından oldu. Bu şekilde üretilen bireysel emeklilik sözleşmelerimizin toplam içerisindeki payı yüzde 27’ye ulaştı. Bu sayede dijital müşteri deneyimini iyileştirirken, sürdürülebilir gelecek önceliğimiz kapsamında gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için çalışmaya devam ettik. Önümüzdeki dönemde verimliliği yüksek satış kanallarımızı giderek daha da güçlendirmek ve toplam üretim içindeki payını artırmak adına faaliyetlerimize kesintisiz şekilde devam edeceğiz” dedi.

Bloomberg HT


Kaynak URL https://www.bloomberght.com/bes-birikimi-nisan-dan-itibaren-teminat-olarak-goterilebilecek-2348923 


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir