İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, kentte eğitim alanında yürütülen proje ve çalışmalara ilişkin bilgi verirken 6 Şubat’taki depremlerin ardından riskli bulundukları gerekçesiyle boşaltılan okulların bir kısmının yapımının sürdüğünü, şu anda 400 okul şantiyesi olduğunu söyledi.
Yentür, Beykoz Sabancı Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu’nda bir araya geldiği basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
İl Müdürü Yentür, İstanbul Mektebi projesiyle tarihi ve kültürel derinliği itibarıyla şehri çok yönlü olarak ele almayı amaçladıklarını söyledi. Programın, 6 ay süreceğini ve geziler, etkinlikler, söyleşi ve sunumların yer alacağını belirten Yentür, İstanbul üzerine çalışmış önemli isimleri de öğretmenlerle bir araya getirecekleri projeyle İstanbulluluk bilincinin oluşmasına katkı sağlanacağını aktardı.
Okul Portfolyoları projesiyle İstanbul’da bulunan okulların yıl boyu yaptıkları çalışmaların ölçülerek değerlendirileceğini dile getiren Yentür, amaçlarının okulları yarıştırmak değil gelişimlerini sağlamak ve kurumsal planlamalarına rehberlik etmek olduğunu kaydetti.
ÜNİVERSİTELERLE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER BULUŞUYOR
Öğretmenlerin kendilerini geliştirmesi için çalışmalar yaptıklarını ifade eden Yentür, öğretmenlerin mesleki, kültürel ve sanatsal olarak gelişimleri için 6 akademinin yanı sıra 15 farklı atölyelerinin bulunduğunu dile getirdi.
Bu konuda çalışmalarının devam ettiğini bildiren Yentür, şöyle konuştu:
“Geçen ay yine bu mekanda İstanbul’umuzdaki 14 eğitim fakültemizin dekanlarıyla buluştuk. Eğitim fakültelerindeki hocalarımızın görüşlerini aldık. Hepsiyle de işbirliği ve ortak protokol kararı aldık. İki ayda bir hocalarımızla bir araya geleceğiz. Biz okullarımızda üniversitelerimiz, hocalarımız olsun ve öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize destek olsun istiyoruz. Ayrıca üniversitede de okul olsun. 25 yıl ders anlatmış, öğrenciyle hemhal olmuş öğretmenin üniversitede anlatacağı, paylaşacağı çok tecrübe ve bilgi vardır. Bunun da üniversite ile buluşması lazım. Teoriyle pratiğin buluşması çok kıymetli ve değerlidir. Üniversitelerimizden yetkin akademisyenlerimiz okula gelecek, ortak karar verdiğimiz öğretmen arkadaşlarımız eğitim fakültesindeki öğrenciler veya genç akademisyen hocalarımızla tecrübe paylaşımında bulunacak.”
“SINIFIN TEMSİLCİSİ ÖĞRETMENİMİZDİR”
Projelere ilişkin açıklamalarının ardından basın mensuplarının sorularını cevaplayan Yentür, bir gazetecinin geçtiğimiz günlerde kaldırılan “sınıf annesi” uygulamasının bazı okullarda devam ettiğiyle ilgili sorusu üzerine şunları söyledi:
“Sınıfın temsilcisi öğretmenimizdir. Okul Aile Birliği yasal temsilci olarak belirli sınıf gruplarıyla biraz daha yakın temasta olabilir. Bu doğal bir şey ama bunun dışında alternatif bir şeyin olması yasal açıdan da mümkün değil. Bunula ilgili aksi bir durum varsa yönetici olarak takipçisi olup, gerekli tedbirleri almak durumundayız. Devir iletişim ötesi bir devir. Bugün velilerimiz, milli eğitim bakanına, şehrin valisine, kaymakama, milli eğitim müdürüne derdini, isteğini aracısız iletebiliyor. Açık Kapı, CİMER gibi uygulamaların yanı sıra okul müdürlerimiz, ilçe milli eğitim müdürlerimiz var. Kurumsal hesaplarımız veli mesajlarına açık. Bire bir takip ediyor ve dönüş yapıyoruz. İstekleri, şikayetleri karşılık buluyor, hiç endişeleri olmasın.”
Bir soru üzerine Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in talimatıyla başlatılan müfredat değişikliğine değinen Yentür, bilginin sürekli güncellendiği ve yenilendiği bir çağda müfredatın da değişmesinin doğal olduğunu vurgulayarak, dünyadaki akademik, teknolojik gelişmelerin de bunu zorunlu kıldığını dile getirdi.
“RİSKLİ BULDUĞUMUZ HİÇBİR YAPIDA ÇOCUKLARIMIZI BARINDIRMIYORUZ”
İstanbul’daki okulların depreme dayanıklılığı ve dönüşümleriyle ilgili yöneltilen soru üzerine de Yentür, şunları dile getirdi:
“İstanbul’da ikili eğitim yapan okullarımızın sayısı bu dönemlerde biraz arttı. Sebebi, deprem dayanıklılık testlerinde yeterli performansa sahip olmayan okullarımızı boşaltmamız. Bütün mali kaynağa sahip olsanız bile bir anda okul yapmak mümkün değil. 1-2 yıllık süreç gerekiyor. Bu süreci bekleyip çocuklarımızı o binalarda tutmamız düşünülemez. Bu yüzden ikili eğitim yapıyoruz. 6 Şubat depreminin ardından 100’e yakın okul deprem riskleri yapıldıktan sonra bir gecede boşaltıldı. Okulların bir kısmının yapımı, bir kısmının da süreci devam ediyor. Şu anda yaklaşık 400 şantiye var. İhaleler yapıldıkça sayılar artıyor. Riskli bulduğumuz hiçbir yapıda çocuklarımızı barındırmıyoruz. En yakındaki okula taşıyoruz. İkili eğitim şartları zor da olsa güvenli.”
İL GENELİ İSTATİSTİKLER
Okul Sayısı: İl genelinde 4.173 resmi okul, 3.518 özel okul olmak üzere toplam 7.691 tane okulumuz mevcuttur.
Derslik Sayısı: İl genelinde 70.979 resmi okul dersliği, 35.551 özel okul dersliği olmak üzere toplam 106.530 tane dersliğimiz mevcuttur.
Öğrenci Sayısı: İl genelinde 2.520.744 resmi okul öğrencimiz, 460.750 özel okul öğrencimiz olmak üzere toplam 2.981.494 öğrencimiz eğitim hayatını devam ettirmektedir.
Öğretmen Sayısı: İl genelinde 118.059 resmi okul öğretmenimiz, 39.918 özel okul öğretmenimiz olmak üzere toplam 157.977 öğretmenimiz görev yapmaktadır.
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN İL GENELİNDE YÜRÜTÜLEN PROJELER
İstanbul Valiliği Uhdesinde Yürüyen Projeler
Okul Meclisleri: Gençlerimizin ve çocuklarımızın karar süreçlerine katılması hedeflenmektedir. Bu meclisler, sosyal ve kültürel faaliyetleri olan, çocukların duyarlılıklarını artıran ve karar mekanizmasına katılımı sağlayan bir sistem şeklinde olacak. Okul meclislerimizle yaklaşık olarak 400 bin kişinin görev aldığı, 210 bin çocuğumuza doğrudan veya dolaylı olarak ulaşmış olacağız.
Spor Kulüpleri: Hedefimiz, İstanbul’umuzda 3 bin okul spor kulübü kurmak ve 1 milyon sporcu yetiştirmek. İstanbul’umuzu gerçek anlamda bir spor şehri yapmak istiyoruz.
Müzik Sınıfları: Uygun şartları olan okullarımızda müzik sınıfları oluşturarak çocuklarımızın bir enstrüman çalabileceği bir eğitim sisteminin temelini atmak istiyoruz.
Okuma Kültürü: Kütüphanelerimizi klasik eserlerimiz ile zenginleştireceğiz ve okuma alışkanlığını artıracağız. Çocuklarımızın sosyal olaylara duyarlı, vatan ve millet sevgisinin yüksek olmasını ve kitap okumalarını istiyoruz.
Millî Eğitim Bakanlığı ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Uhdesinde Yürüyen Projeler
İstanbul Öğretmen Akademileri: Öğretmenlerimizin sürekli mesleki gelişimlerine destek vermeyi amaçlayarak başlayan bir projedir. İlk senesinde 350 öğretmenimizi mezun ettik. Her geçen yıl yapılan ihtiyaç analizleri ile artan talepler doğrultusunda yeni akademiler ve atölyeler ile daha fazla öğretmene bu bilinci aktarmak için çalışmalarımızı arttırarak devam ettirdik. Gönüllü eğitmenlerin gönüllü öğretmenlere eğitim verdiği bir platformdur.
Temel Fikirlerden Temel Bilimlere İstanbul Bilim Olimpiyatları: Temel bilimler alanında yetenekli öğrencilerin keşfini sağlamak amacıyla İstanbul Bilim Olimpiyatları düzenlenmektedir.
Hârezmî Eğitim Modeli Projesi: Öğrencilerimizi disiplinler arası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerde gelişimini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerimizin fen ve bilgisayar bilimi öğretimini, sosyal bilim dalları ile bütünleştiren, programlama ve öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, robotik ve oyun tasarımı ile eğlenerek üreten ve kendini sürekli güncelleyen disiplinlerarası bir eğitim modeli ile yetiştirmeyi öngörmektedir.
Okul Portfolyoları: Okul/kurumlarımızın; sürekli gelişmelerini sağlamak, kurumsal planlama ve iyileştirilmelerine uygun alanlarda rehber olmak, kendi içinde durumlarını ve gelişimlerini ortaya koymayı hedeflemektedir. “Ölçülemeyen süreç geliştirilemez ve yönetilemez.” temel felsefesinden hareketle, İstanbul’da bulunan okulların yıl boyu yaptıkları çalışmalar ölçülerek değerlendirme imkânı oluşturulmaktadır.
Öğretmenim Benimle: İstanbul’da bulunan ebeveyn kaybı yaşayan, şehit ve gazi çocukları, depremzede öğrenciler, yurtlarda ve sevgi evlerinde kalan çocukların mentörlük yöntemi ile desteklenerek akademik başarılarının artırılması hedeflemektedir. 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılında Proje kapsamındaki öğrenci sayısı: 21894.
Öğrenerek İyileşiyoruz: Öğrenerek İyileşiyoruz Projesi; evde ve hastanede eğitim kapsamında okula aidiyet duygusunu ve toplumsal farkındalığı geliştirecek uygulamalar yoluyla çocuk hastalara ve ailelerine eğitsel ve psikososyal destek vermek için oluşturulmuş bir projedir.
Birlikte Okuyoruz Birlikte Büyüyoruz: Bu proje ile özel gereksinime sahip öğrencilerimizin eğitimde fırsat eşitliğini yakalayabilmesi; sosyal, psikolojik ve akademik anlamda akranlarıyla bütünleşmeleri amaçlanmaktadır. Engellilik konusunda toplumsal bilinci yükseltmek ve farklılıklara karşı direnç oluşturabilmek adına özel gereksinimli öğrencilerin toplumsal alanlarda görünürlüklerini artıran çalışmalar yapmak projenin ana hedefleri arasındadır.
Anadolu Mektebi: Anadolu Mektebi Yazar Okumaları, Türk kültür ve medeniyetine özellikle son yüzyılda ciddi katkılar sunan yazarlarımız ışığında; kendini, ait olduğu milleti ve değerler dünyasını tanıyan, millî ve evrensel bir sorumluluk ruhuna sahip nesillerin yetişmesine katkıda bulunmaktır.
Tercihim Türkçe Projesi: Tercihim Türkçe Projesi ile Bosna Hersek’te Türkçe öğrenen öğrencilerin motivasyonlarını artırmak, Bosna Hersek ve Türkiye arasında eğitim alanında iş birliği sağlamak, kültürel öğrenme fırsatı sunmak ve her iki ülke arasında eğitim ve kültür başta olmak üzere gençler arasında kaynaşma ve dayanışmayı artırmak amaçlanıyor.
Geleceğin Yazarları: Projenin temel amacı, öğrencilerimizin duygu ve düşünce dünyalarını; milli, manevi, kültürel ve evrensel değerler etrafında açığa çıkartmaktır. “Çocuk ve edebiyat” arasında güçlü bir köprü inşa ederek öğrencilerimizin söz varlıklarını zenginleştirip Türkçeye olan sevgi ve bağlılıklarını daha da güçlendirmektir.
Dilimizin Zenginlikleri: Okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.
İstanbul Mektebi: İstanbul Mektebi, tarihi, kültürel ve siyasal derinliği itibarıyla benzersiz şehir İstanbul’u çok yönlü olarak ele almayı amaçlayan bir projedir. 6 ay sürecek programda geziler, çeşitli etkinlikler, söyleşi ve sunumlar olacak ve İstanbul üzerine çalışmış önemli isimler öğretmenlerimizle bir araya gelecektir. Böylece İstanbulluluk bilincini oluşması sağlanacaktır.
Geliştirilmesi Planlanan Diğer Proje ve Çalışmalar:
- Okuma Kültürünün Yaygınlaştırılması
- Bağımlılıkla Mücadele Çalışmaları
- Eğitim Araştırmaları Dergisi
- Eğitim Araştırmaları Sempozyumu
- TÜBİTAK ve AB Projeleri
- Öğrenci Kısa Film, Müzik ve Tiyatro Festivali
Kaynak : Haber7
Kaynak Url : https://www.haber7.com/egitim/haber/3374574-istanbulda-100e-yakin-okul-bosaltildi-400-okul-yenileniyor
Bir yanıt yazın