Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaştırma yatırımlarının halkın yaşam konforunu yükselttiğini kaydetti. 2003 yılında İstanbul’da 68 adet köprü bulundurduğunu ve bu köprülerin toplam uzunluğunun sadece 3 bin 410 metre olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Biz köprü sayısını 947’ye, toplam köprü uzunluğunu da 114 bin 419 metreye çıkardık. Bu köprüler arasında Türk mimar ve mühendislerin imzası olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü gibi şaheserler var” dedi.
Uraloğlu, 2003 yılında İstanbul’da sadece 3 tünelin bulunduğunu ve toplam uzunluğunun 932 metre olduğunun altını çizdi. “Biz İstanbul’un tıkanan trafik kanallarını açmak için 12 adet daha tünel yaptık. Bunların arasında Avrasya Tüneli ve Asya ve Avrupa kıtalarını denizin altından demiryoluyla birbirine bağlayan Asrın Projesi MARMARAY da var. Şu an İstanbul’daki tünellerin toplam uzunluğu 22 bin metreyi aştı” diye konuştu.
Avrasya Tüneli’nin dünya çapında çok önemli bir sertifikaya sahip olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Teşkilatı tarafından teknik çerçevesi oluşturularak açık ve kapsayıcı, şeffaf, Paris İklim Anlaşması’nın hedeflerini destekleyen finansal, sosyal ve çevresel açıdan sürdürülebilir altyapı yatırımlarına verilen “Mavi Nokta” Ağı Sertifikası kapsamında Avrasya Tüneli’nin pilot uygulama sürecini başarıyla tamamlayan dünyada ulaştırma alanındaki ilk proje olduğunu belirtti.
DÜNYA MÜHENDİSLİK TARİHİ AÇISINDAN KİLOMETRE TAŞI
Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün, dünya mühendislik tarihi açısından kilometre taşı sayılabilecek birçok ilke sahip olduğunu belirtti. “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yapımına 2013’te başlandı ve 3 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanarak 26 Ağustos 2016’da hizmete açıldı. 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerinde yer alıyor. Köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er kara yolu şeridi ile ortada 2 demir yolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi bulunuyor. 59 metre ile Dünyanın en geniş köprüleri arasında yer alan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün kule yüksekliği 322 metreyi aşarken, bin 408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü konumunda bulunuyor” diye konuştu.
TÜRKİYE’NİN PRESTİJ PROJESİ
Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın Türkiye’nin en prestijli projelerinden birisi olduğunu hatırlattı. Marmaray Projesi ile Halkalı ve Gebze arasında 76 kilometrelik bir demiryolu güzergahı ile İstanbul Boğazı’nda ulaşımın rahatlatılması amacıyla inşa edildiğini belirten Uraloğlu, “Marmaray Projesi 1,4 kilometre uzunluğunda batırma tüp tünel, 9,4 kilometre uzunluğunda delme tüneller, 2,4 kilometre uzunluğundaki aç kapa tünelleriyle İstanbul trafiğini rahatlatan projelerin başında geliyor. 3 adet yeni inşa edilmiş yeraltı istasyonu, 37 adet yer üstü istasyonu, işletim kontrol merkezleri, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yer üstüne inşa edilen 3 kata sahiptir. 440 vagondan oluşan modern demiryolu araçlarından meydana gelmektedir” diye konuştu.
Kaynak : Haber7
Kaynak Url : https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3368750-uraloglu-devasa-yatirimlari-dunya-gipta-ile-izliyor
Bir yanıt yazın