HANDE BERKTAN
2021’de aylık 1 milyar aktif kullanıcıya ulaşan popüler kısa video paylaşım platformu TikTok , Data.ai verilerine göre Apple App Store ve Google Play’de toplam 10 milyar dolar tüketici harcaması üreten ilk oyun dışı mobil uygulama oldu.
Data.ai, TikTok’u 10 milyar dolarlık dönüm noktasına taşıyan uygulama içi harcamaların çoğunluğunu ABD’li tüketicilerin ve Çin’deki iOS kullanıcılarının oluşturduğunu, zira her iki pazarın gelirin yüzde 60’ını tek başına elde ettiğini söylüyor. Bu pazarları Suudi Arabistan, Almanya, İngiltere ve Japonya gibi diğer pazarlar izliyor.
TikTok’un önlenemeyen yükselişi
TikTok 10 milyar dolara ulaşan tek oyun dışı uygulama olsa da diğer oyun dışı uygulamalar da milyar dolarlar kazanıyor ancak TikTok’un oldukça gerisindeler. TikTok kimi dönem tartışmaların odağında yer alsa da en yakın rakipleri Tinder ve YouTube’un gelirlerinin hayli ilerisinde. Her iki uygulamada TikTok’u 2 ila 3 milyar dolar geriden takip ediyor.
TikTok’un aktif kullanıcı sayısı 1 milyar kişiyi aştı
Aktif kullanıcı sayısı sürekli artan TikTok, en son rakamlara göre 1 milyara ulaşmıştı. Kullanıcılarının bu kadar aktif olduğu uygulamada da aktif harcamalar yapılıyor. Buna göre kullanıcılar 10 milyar doların üzerinde harcama yaparak TikTok’u en çok harcama yapılan uygulamalar arasına sokuyor. En çok harcama yapılanlar arasında yer alan dört oyun sırasıyla; Candy Crush Saga, Honor of Kings, Monster Strike ve Clash of Clans’tı.
TikTok’taki harcamalar nasıl yapılıyor? Kullanıcılar, uygulamada coin (jeton) alıyor. Bu coinler ise istenirse içerik üreticilerine hediye göndermede kullanılıyor. İçerik üreticileri ise topladıkları bu hediye coinleri paraya dönüştürebiliyor.
TikTok ayrıca reklam ve TikTok mağazasıyla da e-ticaret yoluyla da gelir elde ediyor ancak bunlar Data.ai’nin analizine dahil edilmedi.
Bloomberg HT
Kaynak URL https://www.bloomberght.com/kullanicilar-tiktok-ta-10-milyar-dolar-harcadi-2343782
Bir yanıt yazın