E-ticaret satış cirosu yüzde 122 büyüdü

Tüketici zekası şirketi NielsenIQ, FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendeciliğinin dünyadaki ve Türkiye’deki e-ticaret performansını değerlendirdi. NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen “2023 Yılının Online Alışverişçileri” araştırmasını yayımlayan NielsenIQ, 2022 yılında bir miktar normalleşen e-ticaretin, güçlü büyüme ivmesini koruduğunu paylaştı.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu & Afrika Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Hızlı tüketim ürünlerinde çevrimiçi satışlar 2020 ve 2021 yıllarında, Covid-19 döneminde güçlü bir ivme kazandı ve 2022 yılında bir miktar normalleşme ile büyümeye devam etti. Hızlı tüketim ürünleri e-ticaret satışları ile offline satışları karşılaştırdığımızda birçok pazarda e-ticaret büyümesinin halen önde seyrettiğini gözlemliyoruz. Ancak bu iki kanalın geçmiş yıllardaki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığını görüyoruz. Bu da bize e-ticaret büyümesinin dünya çapında normalleştiğini gösteriyor” diye konuştu.

NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, büyümede Türkiye ve Orta Doğu pazarlarının öne çıktığının altını çizdi. Turan Konu, “E-ticaretin Türkiye’de son yıllarda hızlanan büyümesi 2022 yılında da devam etti. E-ticaret açısından gelişmeye devam eden Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Suudi Arabistan pazarlarına baktığımızda ise offline pazara kıyasla çok güçlü bir büyüme performansı görüyoruz” diye konuştu.

2026’da 2,9 trilyon dolarlık hacim bekleniyor

Didem Şekerel Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini ve yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 büyüdüğünü belirtti.

NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, e-ticaret altında büyüyen bir alan olan sosyal ticaretin artan önemini vurguladı. Turan Konu, “2022’de sosyal ticaret üzerinden 992 milyar dolarlık e-ticaret satışı yapıldı. 2026’da bu rakamın 2,9 trilyon dolar olması bekleniyor ki bu önemli bir rakam” şeklinde konuştu. Konu, sosyal ticaretin bir tür “sosyal reklamcılık” olmadığının altını çizerek bu kavramın; İçerik, Deneyim ve Topluluk boyutları ile e-ticaret ve sosyal medyanın bir karışımı olduğunu vurguladı.

100 kişiden 30’u yemek siparişi verdi

NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen “2023 Yılının Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarını paylaşan NielsenIQ Türkiye Tüketici Araştırmaları Direktörü Nur Serenli, Türk online alışverişçilerin ağırlıklı olarak fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zamandan tasarruf etme motivasyonlarıyla online alışveriş yapmaya yöneldiklerini vurguladı. Serenli, internetten alışveriş yapanların üçte birinden fazlasının Süpermarket Gıda Ürünleri, Yemek Siparişi, Giyim/ Ayakkabı ve Kişisel Bakım/ Kozmetik kategorilerinden sipariş verdiğini paylaştı.

“E-ticarette mevsimsellik çok önemli”

E-ticaretin 2021’deki güçlü bazına rağmen 2022’de yüzde 100 ciro büyümesi yakaladığını belirten Didem Şekerel Erdoğan, bu performansta çoklu kanal alışveriş alışkanlıklarının artmasının önemini vurguladı.

E-ticaret, sevgililer günü, okula dönüş ve cuma indirimleri ile hızlandı

Araştırma sonuçlarına göre e-ticaret satışlarının özellikle Sevgililer Günü, Okula Dönüş, 11.11 ve Cuma İndirimleri dönemlerinde artış görüldü.

Sezonsallığın en yoğun yaşandığı 11.11’de en çok satan 5 kategori dekoratif kozmetik, Türk kahvesi, elde bulaşık deterjanları, cilt bakım ürünleri ve çamaşır deterjanları oldu.

Bloomberg HT


Kaynak URL https://www.bloomberght.com/e-ticaret-satis-cirosu-yuzde-122-buyudu-2338033 


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir